luni, 10 noiembrie 2014

Mai există copilărie?

Îmi amintesc cu drag cum, atunci când eram mică, preferam să m joc în parc, nu la culatulator. Preferam să mă văd, faţă în faţă, cu prietenii, nu să vorbim pe mess sau la telefon, cu orele. Toamna mergeam, cu prietenii, în parc şi adunam frunze, ne plimbam, alergam, săream coarda, glumeam, râdeam. 

Iar iarna...ei bine, iarna făceam cazemate şi ne băteam cu bulgări de zăpadă. Ne dădeam cu sania, cu punga sau doar cu o bucată de lemn. Îmi amintesc, cu drag, cum strigam "pââââârtieeeeeee", cum făceam trenuleţul pe sanie, cum mai cădeam, din când în când (mai mereu, adică) unul peste altul. Cădeam, râdeam, ne ridicam. O luam de la capăt.  Făceam îngeraşi în zăpadă şi lucram la cei mai frumoşi oameni...de zăpadă!
 
Din păcate, în ziua de azi, copilăria nu mai este aşa cum era acum zece sau mai mulţi ani. Copiii petrec foarte mult timp la calculator şi la televizor. Iar atunci când sunt afară, copiii şi adolescenţii se ţin de mână cu...telefonul mobil. Nu îl lasă orice ar fi! De parcă el ar fi cel mai bun prieten al lor. Mi se pare trist. Este trist atunci când văd copiii care sunt la grădiniţă cu telefon mobil. Mai performant ca al meu, chiar. Este trist atunci când văd copii cărora le este furată copilăria!

Câteodată stau şi mă întreb de ce părinţii acestor copii nu preferă ca, în locul telefoanelor mobile, a tabletelor, a internetului, să le cumpere o bicicletă

Sursă poză: www.bestkids.ro
Dacă aş avea o fetiţă, cu siguranţă i-aş cumpăra această frumoasă bicicletă, nu un telefon mobil! I-aş cumpăra o casă mare de păpuşi, nu o tabletă. Aş ajuta-o să devină mai sociabilă în viaţa de zi cu zi, nu în faţa calculatorului. Dacă aş avea un băieţel, i-aş cumpăra o bicicletă care să îi atragă atenţia, i-aş cumpăra seturi de construit şi, bineînţeles, l-aş ajuta să devină mai sociabil.

Este foarte important modul în care copiii percep viaţa, încă de mici. Şi cum pot percepe viaţa, dacă nu prin imboldul pe care îl primesc de la părinţi? Copiii sunt ca nişte bureţi: ceea ce văd, aia fac. Degeaba îi spui copilului să se plimbe cu bicicleta şi să mai lase calculatorul dacă tu, ca părinte, ţii bicicleta în debara şi stai, în faţa calculatorului, ore întregi.
Dacă vrei să ai un copil sănătos atât fizic, cât şi psihic, tu, ca părinte, trebuie să preiei iniţiativa şi să îi dai propriul exemplu!

Observând copiii din ziua de azi, mă întreb dacă mai există copilărie...depinde doar de părinţi să le insufle copiilor plăcerea de a se juca afară, împreună cu ceilalţi copii!

Îmi plac foarte mult jucăriile de la bestkids.ro pentru că, într-adevăr, copiii cei mai buni sunt copiii care se joacă afară, care socializează faţă în faţă, care zâmbesc, care obosesc de la atâta joacă. Depinde numai de părinţi să îşi transforme copiii dintr-un simplu copil într-un bestkid fericit şi jucăuş!

Sursă poză: www.bestkids.ro

8 comentarii:

Loredana R. spunea...

Vreau copilarieee! ;3

Unknown spunea...

Frumoasă intenția ta, dar tare mi-e teamă că al tău copil va rămâne singur , el cu bicicleta sau ea cu păpușa,pentru că ceilalți au treabă cu tabletele. Nu trebuie privat de nimic ce aparține epocii lui, dar evident cu măsură.Succes!

Mikyangel spunea...

Cred ca noi am fost mult mai norocosi pentru ca ne-am trait copilaria in aer liber nu in mediul virtual.

Unknown spunea...

Lore, nu e tarziu sa iti retraiesti copilaria invatatnd copiii drag din viata ta sa...copilareasca! :)

Maria, bineinteles ca nu imi voi priva copiii de nimic din epoca lor, dar va fi cu masura.

Micky, asa este! Chiar am fost norocosi!

ideilarece spunea...

Faina bicla, cred si eu ca acel copil va fi happy best copil ever :)

Unknown spunea...

Ce vremuri! Baietelul meu are aproape patru ani si l-am lasat sa joace o cursa de masini odata. A fost atat de stresat si nervos...de atunci la noi in casa nu exista jocuri pe telefon, tableta sau laptop, iar playstation nu stiu, e prea devreme acum...este o decizie complicata si delicata

Anonim spunea...

wow..acum sunt nostalgica...da, noi ne jucam altfel, cu totul altfel.

Unknown spunea...

@Mihaela, la varsta lui este cam devreme pentru tablete, teleoane, etc. Incet incet, insa, este bine sa il lasi, peste cativa ani, sa se joace si cu jocurile din ziua de azi. Nu trebuie sa il lasi mult, insa o ora pe zi ar fi bine. Ca rasplata pentru ceva ce a facut. Pana la urma, asa cum noi ne-am jucat jocurile copilariei noastre, asa si copiii de azi trebuie sa se joace cu jocurile copilariei lor. :)

@Dana: ne jucam altfel si pentru ca nu aveam posibilitatile de acum. Probabil ca, daca le aveam, ne jucam si noi asa cum se joaca, azi, copiii. Desi...tine foarte mult si de parinti. :)