sâmbătă, 16 august 2014

O ţară de basm

România. Tradiţii. Peisaje superbe. Munte. Mare. Costume populare. Oameni frumoşi. Veselie. Copii. Sate. Oameni simpli. Muzică populară. Fericire.

România. Pentru noi, românii, este doar o simplă ţară. Noi am uitat să vedem frumuseţile patriei noastre. Am uitat să ne bucurăm de tot ceea ce ne oferă, bun, ţara noastră. Am uitat să ne bucurăm de peisajele superbe, de oamenii primitori şi buni. Am uitat să ne mândrim cu oamenii ce au lăsat ceva în urma lor.

România. Pentru străini, poate deveni o ţară de basm! Pentru străini, o simplă ie este cea mai frumoasă bluză pe care au văzut-o vreodată. Pentru ei, o simplă ţărăncuţă este o femeie ce emană o frumuseţe de neegalat, este o femeie harnică şi descurcăreaţă, iar un simplu ţăran este un bărăbat sigur pe el, frumos şi harnic. Pentru străini, românii sunt oameni zâmbitori, ospitalieri şi veseli. 

România pentru străini nu este doat o ţară! România pentru străini este o poveste. O poveste frumoasă cu lacuri albastre sau roşii, o poveste despre focul viu ce iese din pământ, despre poduri ale divinităţii, despre Dracula şi Castelul Bran, o poveste despre Delta Dunării, Cascada Cailor, Cimitirul Vesel.

Avem o ţară frumoasă. Mult prea frumoasă! Avem locuri de care mulţi români nu ştiu. Sau, dacă au auzit de ele, nu le-au vizitat. Avem o ţară frumoasă, însă avem români pesimişti, cu sufletul încărcat de greutăţi şi de răutăţi. Eu cred, însă, în ţara mea! Cred în români! Cred că, împreună, vom reuşi să ne redescoperim valorile. Împreună vom reuşi să le arătăm străinilor frumuseţea magică a ţării noastre!

Azi vă propun, dragele mele şi dragii mei, să închiriem o maşină...autentică românească de la autoboca.ro. Îmi place foarte mult faptul că oamenii minunaţi ce formează echipa Autoboca poartă, ca uniformă, frumoasa noastră ie
Sursă poză: www.autoboca.ro
Sunt oameni atât de frumoşi, de calmi şi de calzi încât, vă spun sincer, i-aş lua, pe toţi, în excursie! Momentan însă, voi închiria una dintre frumoasele lor maşini, pentru a pleca, împreună cu voi, într-o excursie în care să redescoperim câteva locuri superbe din frumoasa noastră ţară...vă propun să plecăm "în căutarea spiritului autentic românesc", aşa cum ne îndeamnă, foarte frumos, echipa Autoboca.

Sursă poză: https://www.facebook.com/autoboca1
 
Pentru că îmi doresc mult să ajung la Cimiterul Vesel din Săpânţa şi, până acum, nu am avut ocazia de a merge acolo, locul pe care azi îl vom vizita va fi acest loc, pe cât de neobişnuit, pe atât de frumos.

Sursă poză
La Cimitirul Vesel, îmi place foarte mult că moartea este văzută cu alţi ochi. Moartea aici, este doar o poartă prin care omul a trecut. O poartă înspre o nouă dimensiune, înspre o nouă viaţă a sufletului. Atunci când cineva moare aici, la Săpânţa, oamenii încearcă să lase tristeţea deoparte şi vor doar să se bucure pentru sufletul ce s-a eliberat din temniţa trupului. Pe piatra funerară, oamenii pictează unul sau mai multe momente haioase ale celui ce a murit.

Sursă poză
Această cruce este recunoscută drept "crucea cu soacra" şi, în cimitir, există chiar şi un semn care îndeamnă turiştii înspre această cruce. Locuitorii de la Săpânţa au un simţ al umorului foarte deuvoltat şi reuşesc să depăşească momentele grele ale vieţii, cum au fi moartea, folosindu-de de acest atu - veselia.

"Sub această cruse grea
Zace biata soacra mea
Trei zile de mai trăia
Zăceam eu şi citea ea
Voi care treceţi pe aici
Încercaţi să n-o treziţi!"
Sursă poză


"De cu tânăr copilaş
Io am fost Stan Ion Pătraş
 Să m-ascultaţi oameni buni
Ce voi spune nu-s minciuni
Câte zile am trăit
Rău la nimeni n-am dorit
Eu le doresc la toţi bine
Care au fost pe la mine
Vai săraca lumea me
Că greu am trăit în ie
Eu viaţa o lăsai
La 69 de ai. "

Cimitirul Vesel este, iată, un loc în care oamenii îşi amintesc, cu drag, cu veselie şi cu fericire de cei ce nu mai sunt printre ei. Este locul în care fiecare dintre noi învaţă că, până la urmă, nu contează cât timp trăim ci contează cât de frumos trăim. Este locul în care învăţăm că nu trebuie să ne fie frică de moarte, pentru că este doar un alt pas pe care sufletul nostru îl face. Cimitirul vesel este unul din locurile cu care noi, ca români, trebuie să ne mândrim...unul din multele locuri ale României de care ar trebui să fim tare mândrii! 

Avem o ţară de basm...o ţară pe care, din păcate, am uitat să o mai privim cu ochi de adevărat român!

România pentru străini...poate fi una din cele mai frumoase şi mai interesante ţări vizitate. România noastră se mândreşte cu românii care au lăsat ceva în urma lor. Se mândreşte cu românii care au lăsat tot ce a fost mai frumos, din ei, pentru ţara lor...pentru românii lor. Însă noi, românii, ne mândrim cu ţara noastră?

5 comentarii:

Unknown spunea...

Ai perfect draptate! De multe ori mi s-a intamplat ca sa aud din partea turistilor straini multe aprecieri la adresa frumusetii tarii noastre.
Ma intreb cati dintre semenii nostri contientizeaza frumusetile Romaniei?
Mai mult ca sigur ca nu cei ce s-au nascut si au trait doar intr-un singur areal. Pentru a cunoaste si a vorbi despre frumusetile Romaniai trebuie sa le vizitezi. Sa traiesti cu inima si cu sufletul frumaosele si enigmaticele noastyre festivaluri, traditii si obiceiuri. Sa te bucuri de resursele naturale si antropice din diferite regiuni ale tarii.
Poate pentur noi este un lucru normal sa vedem capitele de fan pe marginea drumului sau icoanele pictate cu atata truda si daruire sufleteasca pe bisericile de lemn din nordul Moldovei. In schimb, va invit sa observati reactia unui turist strain ce vine pentru prima data in Romania si descopera acele lucruri ce pentru noi au pierdut orice incarcatura mistica deoarece trecem zilnic pe langa ele si le consideram un lucru banal.
Observati-le reactia cand descopera modul in care maramuresenii rad de moarte dar se inchina, cu piosenie, la divinitate in bisericile de lemn. Sau cum se minuneaza de roadele pamantului nostru ce, cu truda, il lucreazas barbatii in timp ce femeile lucreaza la frumoasele si vestitele camasi populare traditionale. Observati turistii cum privesc, cu mirare, modul in care vaca se intoarce singura de la camp sau ritualul mulgerii unei oi sau a unei vaci.
Avem o existenta milenara ce-si pastreaza, cu sfintenie, radacinile prin traditii, obiceiuri si ritualuri si le promoveaza prin resursele antropice.
Daca si romanii ar privi Romania asa cum o prveste ochii unui turist strain atunci, cu siguranta, am deveni mai optimisti si mai harnici ca doar avem cu ce ne mandri.
Se spune despre Romania ca ar fi "Gradina Maicii Domnului". Asa o fi oare?

Unknown spunea...

Ma bucur ca ti-a placut articolul si mersi pentru comentariu.

Rent a car Bucuresti spunea...

Un articol foarte interesant. Printre altele aceasta companie de inchirieri auto are servicii extraordinare si la preturi mereu accesibile.

Inchirieri auto Bucuresti spunea...

O companie de inchirieri masini ce este intotdeauna orientata catre rezultate.

Inchirieri auto Otopeni spunea...

O companie de renume!