sâmbătă, 16 august 2014

Preludiul unei lecturi

Azi, plec la mare. De abia aştept să mă răsfăţ, la plajă, ascultând susurul mării, valsul valurilor, cântecul cristalin al pescăruşilor. Simţind masajul de neegalat al nisipului, atunci când mă plimb pe malul mării. De abia aştept să mă reîncarc cu energia pură ce doar la mare o pot regăsi. 
Sursă poză: arhivă proprie

Emoţionată şi fericită, merg la gară, pentru a-mi cumpăra biletul de tren. Pentru că nu am mai fost la mare de doi ani, îmi doresc să plec cât mai repede. Ajunsă acasă, cu biletul ce mă va duce spre destinaţia fericirii,  îmi fac bagajul. Îmi iau haine, costumul de baie, machiajele şi tot ce am nevoie pentru a mă simţi confortabil în mica vacanţă. Bagajul este gata, însă ceva lipseşte. Şi nu îmi pot da seama ceva. Verific, încă o dată. Uimită, constat că am împachetat tot. Însă, în sufletul meu, simt un gol...ceva, aşadar, am uitat să fac. Oare ce? Stau, mă gândesc, mă plimb prin cameră şi, dintr-o dată, realizez: am uitat să îmi iau câteva cărţi! Mi-aş putea lua cărţi în format electronic, însă prefer cărţile în format fizic

Pentru că nu mai am mult timp la dispoziţie mi comand, de la editura Litera, câteva cărţi haioase, din colecţia IQ 230."Războiul sexelor" şi "Sexul, o istorie timpurie" vor fi cele mai bune prietene ale mele, ce mă vor însoţi pe plajă.
 
Selecţie personală cărţi. Sursă poză: www.litera.ro
Consider că, o carte în format tipărit este net superioară cărţilor în format electronic. De ce? Simplu! Cartea în format fizic, în primul râns, nu îmi oboselte ochii, le fel ca cele în format electronic. Atunci când citesc, îmi place foarte mult să ţin, efectiv, cartea în mână. Să aud foşnetul fiecărei pagini pe care o citesc. Să simt mirosul delicat al foii nou deschise. Să mângâi, cu grijă, pasajele din carte care îmi deschid încă o portiţă în propria-mi minte. 
Atunci când citesc şi când găsesc pasaje care îmi plac, ador, pur şi simplu, să le însemnez cu un marker colorat. Îmi place ca, după ce termin cartea, să întorc pagină cu pagină, pentru a reciti pasajele însemnate. Pentru a retrăi emoţii...poveşti...zâmbete sau lacrimi.
Pentru toate acestea, prefer cărţile în format fizic!

În ultimul timp, simt nevoia să citesc cărţi de dezvoltare personală. Ador psihologia, îmi place să empatizez cu oamenii din jurul meu şi, de aceea, am o întreagă bibliotecă cu cărţi de psihologia şi dezvoltare personală. Bineînţeles că nu m-am putut abţine să nu îmi comand, pentru vacanţă, şi o astfel de carte.
 
Sursă poză: www.litera.ro

Am ales cartea "Bărbaţii de pe canapeaua mea" pentru că, într-un fel sau altul, se potriveşte perfect cu primele două cărţi pe care mi le-am comandat.

Comanda a ajuns acasă a doua zi şi, entuziasmată, mi-am pus cele trei cărţi în bagaj şi am plecat spre gară. Gara...atunci când o asociez cu lectură, cu cărţi în format fizic şi cu plecare în concediu, ador emoţiile şi trăirile pe care doat la gară le pot avea.

Pentru că am ajuns cu o oră mai devreme, îmi cumpăr o cafea şi mă aşez, comod, pe banca de pe peron. Deschid cartea "Bărbaţii de pe canapea"...fără să vreau, îi mângâi prima foaie. Închid ochii...simt mirosul unei cărţi noi. Simt mirosul de foaie tânără, ce de abia aşteaptă să fie citită, devorată, alintată, mângâiată de ochii înfometaţi de lectură. Citesc...o foaie, două...zece...închid cartea. Admir, cu atenţie, ambele coperţi. Le mângâi. Ajung, cu degetul arătător, pe canapeaua desenată. Rămân, fără să vreau, cu degetul acolo...încep să visez...un sunet, însă, mă sperie...a venit trenul!!! Îmi spun, fericită, şi urc...cu cartea ţinându-mă de mână...trenul a plecat, iar eu mă gândesc, ţinând cartea în dreptul inimii...mi-a plăcut atât de mult să citesc în gară...a fost atât de neobişnuit şi de frumos...cred că tocmai am avut parte de primul preludiu al unei lecturi...

Niciun comentariu: