joi, 14 august 2014

Cel mai bun loc de joacă pentru copii este PARCUL!

A fost o vreme în care am lucrat ca supraveghetor copii, într-un loc de joacă pentru copii. Locul de joacă este într-un mall. Am avut, atunci, ocazia de a cunoaşte tipologii de copii şi...tipologii de părinţi. Se spune că oglinda părintelui este copilul...da! Copilul este o oglindă perfectă în care părinţii îţi pot vedea ascunzişurile sufletului şi ale minţii. 

Chiar mai mult, copilul este ca un burete care absoarbe, pus şi simplu,  tot ceea ce vede la părinţi. Tot ceea ce vede în casă. Degeaba îi spunem copilului să nu ţipe, dacă noi ţipăm. Degeaba îi spunem să nu înjure, dacă noi înjurăm. Degeaba ne certăm copiii atunci când dau în alţi copii, dacp noi, în casă, dăm unii în alţii...copiii nu au nici o vină. Singurii vinovaţi pentru comportamentul copiilor sunt părinţii şi adulţii ce îi au în grijă.

Cât timp am lucrat la locul de joacă pentru copii, recunosc că, cel mi mult, m-au speriat mentalităţile părinţilor şi m-au dezamăgit nesimţirea, nepăsarea şi lipsa de educaţie pe care părinţii o dădeau copiilor.
Pur şi simplu, părinţii îşi lăsau, toată ziua, copiii la noi, iar ei mergeau şi se distrau...în mall. Majoritatea copiilor cu astfel de părinţi se plictiseau după câteva ore şi îmi amintesc cum plângeau şi mă rugau să le chem părinţii pentru a-i lua de acolo. Îmi spuneau că le este foame, le este dor de părinţi şi că s-au plictisit. Eu, cu speranţa licărindu-mi în ochi, sunam părinţii şi le spuneam că nu mai vor să stea copiii. Spre surpinderea mea, părinţii nici nu vroiau să audă de copii, ţiăau la mine şi îmi spuneau că au treabă şi vor mai lăsa copiii la noi până la sfârşitul zilei...adică câteva ore bune peste...răbdarea copiilor care, deja, plângeau.

De atunci, mi-am promis că nu îmi voi trata aşa copiii. Mi-am promis că îi voi duce, cât mai des, în parc şi că voi petrece cât mai mult timp cu ei. 

Cel mai bun loc de joacă pentru copii este parcul, iar cea mai bună jucărie de exterior, după părerea mea, este  bicicleta!

Sursă poză: www.noriel.ro

Uitându-mă pe site-ul celor de la Noriel, am găsit o bicicletă foarte frumoasă şi ieftină (şi, pe deasupra, şi redusă...aşadar, este momentul perfect pentru a face o surpriză celor mici!).  
Îmi place, în mod special, faptul că bicileta are apărători de nori atât în faţă, cât şi în spate şi că are cadrul din metal
De asemenea, bicicleta nu este grea, ceea ce este un avantaj enorm pentru copii! 
Este indicată copiilor care au peste 2 anişori, este uşor de folosit de către pitici şie este foarte frumoasă şi elegantă.

Recunosc că eu nu am avut ocazia, copil fiind, să învăţ să merg pe bicicletă, iar acum îmi este frică să învăţ să merg cu bicicleta. De aceea este important ca fiecare copil să înveţe să meargă pe bicicletă, pentru că este o plăcere cu care, la maturitate, nu se ştie dacă se va mai întâlni.

Sursă poză: www.noriel.ro
Şi pentru că nici un copil nu pleacă, de acasă, fără păpuşica preferată
, părinţii ar trebui să le cumpăr copilaşilor câte o jucărie (sau mai multe) cu care să meargă afară...îmi amintesc cum şi eu, copilă fiind, mergeam în parc doar cu jucăria preferată. Dacă nu îmi găseam acea jucărie, începeam să plâng şi nu mai vroiam sa merg nicăieri.

Aşa sunt copiii...se ataşează de jucării oferindu-le, parcă, o parte din sufletul lor pur. Le oferă suflet, viaţă, le dau un nume, mănâncă, dorm şi se joacă alături de ele. Îşi învaţă jucăriile cum să se poarte, cum să vorbească, cum să se joace, cum să stea. Le ceartă, apoi se împacă cu ele. Le pedepsesc, apoi le mângâie. Aşa sunt copiii...magici, aidoma sufletului lor!

Niciun comentariu: